Chiptuning op maat
Welkom bij Chiptuners.nl
uw professionele bron voor op maat gemaakte chiptuning en ECU-aanpassingen. Of u nu op zoek bent naar meer vermogen, verbeterde brandstofefficiëntie, of uw voertuig wilt afstemmen op specifieke omstandigheden, onze chiptuning-oplossingen zijn ontworpen om aan uw wensen te voldoen. In deze gids leggen we uit wat chiptuning is, beschrijven we de verschillen tussen Stage 1, 2 en 3 tuning, en hoe tuning varieert voor verschillende motortypen, waaronder benzinemotoren, turbobenzine, turbodiesel, hybride en elektrische motoren.
Wat is Chiptuning?
Chiptuning houdt in dat de software in de Engine Control Unit (ECU) van een voertuig wordt aangepast om de prestaties te optimaliseren. Door de fabrieksinstellingen te wijzigen, kan chiptuning het vermogen verhogen, de gasrespons verbeteren en de brandstofefficiëntie verhogen. Bij Chiptuners.nl worden al onze aanpassingen op maat gemaakt, zodat we kunnen inspelen op specifieke klantverzoeken, geografische locaties, brandstofkwaliteit en rijdoelen.
Stages van Chiptuning
Bij Chiptuners.nl bieden we drie niveaus van tuning aan: Stage 1, Stage 2 en Stage 3. Elk stage biedt verschillende prestatieniveaus, afhankelijk van de configuratie en aanpassingen van uw voertuig, en kan worden afgestemd op specifieke doelen. Of u nu op zoek bent naar duurzame prestaties of verbeterde circuitcapaciteiten, wij zorgen voor de perfecte tuning voor uw behoeften.
Tuning
- Turbocharged motoren: Vermogenswinst van 15-30%. Voorbeeld: Een BMW 325 D E90 met 204 PK kan worden getuned naar 300 PK.
- Atmosferische motoren: Vermogenswinst van 2-10%. Voorbeeld: Een VW UP 1.0 MPI met 60 PK kan worden getuned naar 80 PK.
Tuning
- Turbocharged motoren: Vermogenswinst van 15-40%.
- Atmosferische motoren: Vermogenswinst van 2-20%.
Tuning
- Alleen beschikbaar voor turbocharged motoren: Vermogenswinst is afhankelijk van de hardware-opstelling en doelen.
Specifieke tuning voor verschillende motortypen
Onze op maat gemaakte tuning is afgestemd op verschillende motortypes, elk met unieke reacties op chiptuning:
-
Benzinemotoren (Atmosferisch):
Geringe vermogenswinst, 2-10% bij Stage 1 en 2-20% bij Stage 2. -
Turbocharged benzinemotoren:
Zeer responsief op tuning, met vermogenswinst van 15-40%, afhankelijk van de stage. -
Turbodieselmotoren:
Vergelijkbaar met turbo benzinemotoren, turbodiesels kunnen 15-40% meer vermogen verkrijgen.
-
Hybride motoren:
Zowel de elektrische als verbrandingsmotor kunnen worden geoptimaliseerd. -
Elektrische motoren:
Tuning voor elektrische voertuigen is nog in ontwikkeling.